tiistai 20. marraskuuta 2018

AURINKOISIA TERVEISIÄ

gran canaria maspalomas-1

Torstaina herätyskello soi 05.15 ja varttia myöhemmin Annika ja Cliff odottelivat alaovella. Suunnattiin lentokentälle (ihana Cliff, kun lähti viemään meidät!) ja parin tunnin päästä nappasin tämän kuvan lentokoneen ikkunasta. Matkatoimisto TUI kutsui Annikan reissuun Gran Canarialle ja Annika pyysi mua matkaseuraksi. Oltiin puhuttu Annikan kanssa jo alkukesästä, että voitais pitkästä aikaa lähteä jollekin reissulle yhdessä, joten tää tuli aika hyvään saumaan.

gran canaria maspalomas-2 gran canaria maspalomas-7-side

Kotona pakkaillessani ajattelin, ettei täällä varmasti ole niin lämmintä, kuin luvatut lämpöasteet antais olettaa. Olin varma, että helteisille säille sopivat pikkutopit jää käyttämättä tai että niiden päälle täytyy vetää jotain pitkähihaista. Täällä on kuitenkin paljon lämpimämpi kuin ajattelin, eikä oo tarvinut olla kylmissään, muttei myöskään kuumissaan pikkutoppien ansiosta haha. Vasta perillä hoksasin, että mähän en pakannu mitään uikkareita mukaan :D Ei tullu mieleenkään, että täällä vois olla niin kuuma, että haluaisin uimaan tai istahtaa hetkeksi aurinkotuoliin.

Nyt tätä kirjoitellessani istutaan terassilla meren äärellä. Täällä on lämmintä yli 20 astetta, aurinko paistaa pilvettömältä taivaalta....ja mulla on villapaita päällä. Istuttiin samalla paikalla eilen kuuden aikaan, kun aurinko oli laskemassa ja silloin tuli vähän vilpoinen. Mun puhelimen kello heittelee aikaa tunnilla ees taas ihan kummallisesti ja nyt se oli tunnin etuajassa. Luulin siis kellon olevan puoli 6 ja ajattelin varautuvani pian laskevaan aurinkoon kivan lämpimällä vaatetuksella. Ehdittiin istua tässä hetki, ennen kuin tajusin puhelimen kellon olevan taas etuajassa ja kellon olevan oikeasti vasta puoli 5.

Olisin kolmessa minuutissa käynyt vaihtamassa villapaidan pois ja tullut takaisin tälle pehmeälle (ja ihanan turkoosille) sohvalle, mutta en jaksanu lähteä enää. En oo mikään älytön auringonpalvoja, varsinkaan kun en edes rusketu, eikä oo hiostavan kuuma, niin mikäs tässä. Tarjoilija kyllä nauroi, kun kaikki muut on kesämekot päällä juomassa kylmiä drinkkejä tai viiniä ja mä tilasin kaakaota tää villapaita päällä :D

gran canaria maspalomas-4 gran canaria maspalomas-9-side gran canaria maspalomas-6 gran canaria maspalomas-12-side gran canaria maspalomas-15

Palataan vielä hetkeksi ekan päivän tunnelmiin..

Oli oikeastaan tosi kiva, että meidän lento lähti Helsingistä ihan aamulla, sillä oltiin perillä hotellilla jo puolenpäivän jälkeen. Ihasteltiin tätä hotellialuetta, kierreltiin lähistöllä, syötiin pariin kertaan ja suunniteltiin tulevia päiviä. Ainiin, saatiin myös aivan ihana tervetuliaislahja! Katsottiin toisiamme melko epäuskoisesti, kun meidän hotellihuoneen oveen koputettiin illalla ja ilmoitettiin yllätyslahjasta, joka paljastui skumpaksi ja hedelmälautaseksi. Täällä on muutenkin ollut todella hyvä ja lämmin palvelu, joka on tavallaan niin pieni asia, mutta sillä on iso vaikutus ja se jää vahvasti mieleen.

Toissapäivänä käytiin vieressä olevilla hiekkadyyneillä ja eilen saatiin meidän vuokra-auto. Käytiin katselemassa mitä kaikkea lähistöltä löytyy ja huomenna lähdetään varmaan vähän "pidemmälle" reissulle - pidempi lainausmerkeissä, koska välimatkat on täällä hämmentävän lyhyitä. Tää saari on oikeastaan tosi hyvän kokoinen. Mulla tulee niin monesti ihan hullu paine ehtiä nähdä _kaikki_ mahdollinen, vaikka harvoin se on edes mahdollista. Nyt on ihanan rento fiilis, kun tietää, että päästään helposti kiertämään koko saari ympäri!

Kivaa viikkoa sinne<3

Ps. Onko siellä tyyppejä, joiden mielestä tuo "puolenpäivän" aikaan/ jälkeen/mitä vaan on ilmaisuna vaikea? Oon törmänny viime aikoina keskusteluihin, joissa mietitään mitä se oikeastaan edes tarkottaa. Se on tuntunu ihan kummalliselta, koska musta se "puolipäivä" on 12.00. En oo koskaan ennen ajatellutkaan, ettei tää asia oo ihan päivänselvä juttu :D Haha, mitä päivänselvä sekään sitten tarkoittaa..